همشهری آنلاین: کشورهای پیشرفته حدود 6 میلیارد و یکصد میلیون دلار برای به صندوق حمایت از محیط زیست و مقابله با تغییرات جوی در نظر گرفته‌اند.

بانک جهانی اعلام کرد: کشورهای پیشرفته این مبلغ را برای کمک به کشورهای در حال توسعه به منظور مقابله با تغییرات جوی و استفاده از انرژی‌های پاک داده‌اند.

به گزارش رویترز، بانک جهانی اعلام کرد این هزینه‌ها قرار است تا سال 2009 میلادی در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار گیرند.

10 کشور استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند،‌نروژ، سوئد، سوئیس، انگلستان و آمریکا برای اجرای این برنامه هزینه‌ای معادل 6 میلیارد دلار اختصاص داده‌اند.

آمریکا قصد دارد 2 میلیارد دلار طی سه سال برای کمک به مقابله با تغییرات جوی و افزایش گرمایش زمین به بانک جهانی کمک کند این در حالی است که انگلستان یک میلیارد و 47 میلیون دلار و ژاپن یک میلیارد و دویست میلیون دلار برای کمک به این صندوق هزینه خواهند کرد.

اندرو استیر، مدیر ارشد دپارتمان بریتانیا در امور پیشرفت بین‌الملل گفت: این هزینه‌ها برای کاهش کربن، پیشرفت کشورهای در حال توسعه، مقابله با تغییرات جوی و گرمایش زمین و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. علاوه بر این، تمامی این هزینه‌ها در اختیار صندوق مقابله با تغییرات جوی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هزینه‌ای هم برای بررسی‌ها و انجام مطالعات و تحقیقات بر روی مناطقی که بیشتر از سایر نواحی به انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌پردازند در نظر گرفته شده است.

کد خبر 64563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز